Habitatge, carrer del Socós, 13

Residencial
    5378007DG3257N
    Jordi Petit Gil

L'edifici fou enderrocat degut al seu lamentable estat. Tots els elements arquitectònics rellevants de l'edifici anterior van ser reaprofitats. Aquests elements són el portal, les portes laterals de la planta baixa i els tres balcons del primer pis.

Les edificacions als voltants del carrer Socós es van anar produint durant tot el segle XVII. L'estat actual del número 13 és fruit de la unificació de dues o tres cases més antigues o en tot cas d'una intervenció important sobre una casa palau. Les reformes fetes a les finestres de la planta baixa són les típiques del segle XIX.

-- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.