Habitatge, carrer del Socós, 5

Residencial
    5378033DG3257N0001FO
    Jordi Petit Gil

Edifici entre parets mitgeres de planta baixa i dos pisos. La planta baixa té dues obertures grans per dos comerços i el primer pis té dues obertures que donen a un únic balcó. La segona planta eren unes antigues golfes amb dues finestres molt petites. La coberta és de teula aràbiga a dos vessants.

Les edificacions als voltants del carrer Socós es van anar produint durant tot el segle XVII. Les cases actuals amb els números 5 i 7 estan avui dia unificades. Tenen el seu origen en dues cases independents entre parets mitgeres segurament del segle XVII i que amb el temps van patir diverses reformes. Els balcons i l'actual façana semblen reformades en el segle XIX.

-- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles.
    - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic.
    - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana.