Gravats del torrent de l'Aveurador
Tavertet

Osona
    Torrent de l'Abeurador
    Per sobre del torrent de l’Abeurador, al costat de migdia de l’altiplà contigu al puig de Cortils.
    1.100 m

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Els gravats es troben erosionats.
    Patrimoni arqueològic i paleontològic NNSS 2003, zona de protecció especial.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, CC.AA: 5014.
    Difícil
    Sense ús
    08280A005000200000JJ
    Virgínia Cepero González

Es tracta d'uns gravats sobre un bloc de gresos, que es troba per sobre del torrent de l’Abeurador, al costat de migdia de l’altiplà contigu al puig de Cortils.

La part superior del bloc presenta diverses cassoletes i cavitats (amb un diàmetre aproximat de 9-12 cm), unides entre elles per un traçat irregular de solcs.

Hi ha dos conjunts diferenciats, separats entre ells per un espai d’uns 0,80-0,90 m: un d’ells format per 5 cassoletes alineades unides per solcs rectilinis; l’altre, format per 1 cassoleta amb 2 solcs (un dels quals l'uneix amb l’anterior).

Es desconeix la cronologia dels gravats.

Fotografies extretes del blog: https://excursionismecientific.net/tag/tombes/

AJUNTAMENT DE TAVERTET (2003) Carta Arqueològica. Normes subsidiàries de planejament de Tavertet (text refós). Tavertet: Ajuntament de Tavertet.

GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (2016) Inventari del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic de Catalunya (Tavertet).

MOLIST i MONTAÑÀ, M. (1986) Memòria prospeccions arqueològiques a l'àrea de Tavertet. Àrea de Coneixement i Recerca de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

PATRIMONI EXISTENCIAL: https://excursionismecientific.net/tag/tombes/