Goig en Honor de la Santíssima Trinitat i de la Sagrada Família, Jesús, Maria i Joseph
Sant Martí de Tous

Anoia
    Ctra. C-12, Km. 181

4602082
    Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    XIX-XX
    Religiós
    Núria Cabañas

El goig és en honor de la Santíssima Trinitat i de la Sagrada Família, Jesús, Maria i Joseph i que es cantava a la capella edificada a l'Eucaria i a la parròquia de Tous.
    L'autor de la lletra correspon a Pau Parassols Pi, l'acompanyament musical de piano i harmoniun va ser composat per Lluís Millet i la il·lustració a càrrec de M. Dalmau. La lletra comença: "Santíssima Trinitat,Jesús, Joseph y María;Guardeu de mal nit y día, De Eucaria al fidel vehinat".

Actualment es conserven dues impressions a l'Arxiu Gavín, que presenten variants en els ornaments que envolten la figura religiosa i en l'orla que envolta tot el document.
    Localitzat a l'Arxiu Gavín, Monestir de les Avellanes, 25612 , Os de Balaguer

Els goigs d'un mateix Sant o Verge corresponen a una reedició del goig original, però amb variants en les sanefa que l'envolta, en els ornaments laterals o el la figura religiosa però mai en la lletra