Gegants i gegantó de Tavertet
Tavertet

Osona
    Ajuntament de Tavertet. C. de Jaume Balmes, 1, 08511.

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XX-XXI
    Ajuntament de Tavertet
    Lúdic/Cultural
    Privada accessible
    Colla Gegantera de Tavertet
    Virgínia Cepero González

Es tracta dels gegants en Joan de Balà i Carme "la Pastora" i el gegantó en Joan de Serrallonga.

Els gegants representen personatges reals que van viure a Tavertet a principis del segle XIX. Van ser construïts l'any 1998 per iniciativa de la Comissió de Festes.

El gegant és en Joan de Balà, que era un carboner que va es va instal·lar a Tavertet, del que es desconeixia el seu origen. Pesa 53 kg i fa 3,3 m d'alçada.

La geganta és la Carme, l'àvia de can Baró, que era una pastora que mantenia a la família amb el seu ramat d'ovelles. Pesa 48 kg i fa 3,15 m d’alçada.

El gegantó és el famós bandoler en Joan de Serrallonga, construït l’any 2013 per l'escultor Dani Garrido del taller Creacions Tallaferro. Pesa 17 Kg i té una alçada de 2,10 m. Presenta la particularitat de que pot treure fum del canó del pedrenyal que porta a la mà esquerra.

L'any 2005 un grup de veïns i d'estiuejants, engrescats per en Joan Vilella, van crear la Colla Gegantera de Tavertet. L’Ajuntament els va cedir els gegants, que s'havien construït l'any 1998 per iniciativa de la Comissió de Festes.

COLLA GEGANTERA DE TAVERTET: http://www.gegantersdetavertet.org/