Gegants de Sant Joan Despí

Patrimoni moble
    Objecte
    XX-XXI
    Manel Casserres i Boix (Pomereta i Joan Pi), Toni Mujal (Creació i Jujol)
    Obert
    Ajuntament de Sant Joan Despí. Camí del Mig, 9. 08970 Sant Joan Despí
    Marta Lloret Blackburn

Els gegants de Sant Joan Despí formen dues parelles: la Pomereta i en Joan Pi i la Creació i en Jujol. Els primers reben el nom de Pomereta pel cultiu tradicional de poma del poble i Joan Pi pel nom del poble, representats com a pagesos. Els segons representen l'arquitecte Jujol i la Creació, per la importància de la seva obra al municipi.

Els gegants antics, la Pomereta i en Joan Pi, van fer inaugurats per la Festa Major de Sant Joan Despí de l'any 1984. Van ser construïts per Manel Casserres i Boix. La Colla de Geganters de Sant Joan Despí es va crear l'any 1983 i des d'aleshores han actuat en el pregó i la cercavila de la Festa Major, a més de trobades geganteres d'arreu. L'any 2004 es van crear els gegants Jujol i Creació, més lleugers que els anteriors, en record de l'arquitecte modernista tant present al municipi.