Gegants de Sant Feliu de Codines

Obert
    Lúdic/Cultural
    Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Pl. Josep Umbert Ventura, 2
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Els gegants de Sant Feliu de Codines s'anomenen Baró Pau d'Ordre i Pubilla.

Són fets de cartró pedra per la Casa Ingenio. El gegant representa el Baró i porta un abric i barret de copa alta i a la mà porta un pergamí. La geganta representa una pubilla catalana, amb vestit llarg, davantal i mantellina, i sosté un ramillet.

Els primers gegants de Sant Feliu de Codines es van estrenar l'any 1923 durant les festes del barri del Paral·lel. Hi ha poca documentació d'aquests gegants, però sí que el dia 11 d'agost van desfilar pels carrers de la vila amb un seguici d'autoritats. Eren coneguts com els "gegants moros" ja que anaven vestits amb turbant i mantellina. Es desconeix quan i on van desaparèixer.

Els nous gegants es van encarregar l'any 1955 a Casa Closa de Sabadell. Van ser substituïts anys més tard pels actuals, comprats a Casa Ingenio. L'any 1993 es van casar i en van ser padrins els gegants de Caldes de Montbui i els de Castellterçol.

A banda de les cercaviles de la festa major i altres activitats del poble, l'entitat Colla de Gegants de Sant Feliu fa sortides amb els gegants durant tot l'any, a fires, festes i celebracions de tota la contrada.

- AAVV. (1998). Gegants del Vallès Oriental. Granollers: Consell Comarcal del Vallès Oriental.