Fotografies de Fogars a l'Arxiu Fotogràfic del Centre Excursionista de Catalunya Fogars de Montclús

Vallès Oriental
Centre Excursionista de Catalunya: C / Paradís, 10. 08002 Barcelona
Centre Excursionista de Catalunya

4619700
Patrimoni documental
Fons d'imatges
XX
Legal
Seu del Centre Excursionista de Catalunya.
Científic
Privada accessible
Centre Excursionista de Catalunya
Virgínia Cepero González

l'Arxiu Fotogràfic del Centre Excursionista de Catalunya compren diferents llegats de socis i no socis, recollits al llarg dels gairebé cents anys de la seva existència, i actualment disposa d'aproximadament 300.000 imatges. Es tracta d'un arxiu generalista, tot i que els aspectes vinculats amb la muntanya són majoritaris. En quant a la localització fotogràfica de les imatges, la major part corresponen a Catalunya tot i que també hi ha d'Europa, Amèrica i Àsia. Es conserven moltes tipologies de documents fotogràfics: uns col·lodions en vidre dels volts de l'any 1860, unes plaques 18x24 cm de gelatinobromur de plata de finals del segle XIX, uns nitrats dels segles XIX i XX, un gran nombre de plaques estereoscòpiques de formats habituals (6x13 i 4,5x10,7 cm), més d'un miler d'autocromes, i, pel que fa a positius en paper, albúmines, cianotips, i diversos procediments pigmentaris. L'arxiu disposa de 227 imatges de diferents indrets del terme municipal de Fogars de Montclús, realitzades entre l'any 1900 i l'any 1924.

Com és un element ubicat fora del municipi, les coordenades corresponen a les de l'ajuntament.

CENTRE EXCURSIONISTA DE CATALUNYA: www.cec.cat