Forn de guix de baix de la Productora
Òdena

Anoia
    Camí de les Baumes
    Al nord el nucli antic d'Òdena

Edifici
    Popular
    XX
    Dolent
    L'erosió i la vegetació provoca un greu deteriorament .
    Sense ús
    08142A006000610000HJ
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Instal·lació de tres forns de coure guix, de construcció més moderna que els veïns forns de guix de dalt de la Productora. Segons Josep-Vicenç Mestre: "Aquestes instal·lacions es van aixecar a mesura que s'anava explotant la muntanya de guix, des del castell fins a aquesta zona més baixa i propera a la riera d'Òdena.
    Es conserven encara les estructures cilíndriques on es dipositava la pedra de guix en cru un cop arrencada de la pedrera propera. Es transportava amb unes vagonetes que circulaven per uns rails de ferro que arribaven fins a la part superior dels forns.
    Les boques d'alimentació dels forns estan construïdes amb arcs de totxo vist en degradació.
    També es conserven les plataformes, en aquest cas construïdes d'obra, damunt les quals treballaven els miners per alimentar amb llenya els forns. Un cop finalitzava el procés de cocció els camions s'aculaven baix d'aquesta estructura, s'obrien els forns i la pedra ja cuita baixava fins l'estructura; aleshores s'obrien les tremuges i la pedra queia dins les caixes dels camions·.

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (2007) Centre d'interpretació del guix: "Ara fa 50 milions d'anys". Avantprojecte museogràfic. Consell Comarcal de l'Anoia, Igualada
    MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (2007) Centre d'interpretació del guix a Òdena: Catalunya ara fa 50 milions d'anys. El guix: l'aprofitament tradicional d'un recurs natural. Projecte museogràfic i pla de viabilitat. Ajuntament d'Òdena, Òdena