Font Vella i antics safareigs Corbera de Llobregat

Sí: IPA 18390
Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

La font brolla sota una penya de la base de l'espadat natural de pedra molera al punt en el qual el mateix canvi de tipus de pedra, per la de guix, caracteritza la divisió entre les parts alta i baixa del nucli urbà de la vila. La font és adossada a la roca, i l'envolta la vegetació, que forma una coberta natural a l'espai més proper, arranjat amb bancs d'obra. L'aigua de la font és conduïda als safareigs públics, els quals són actualment en desús, i separats de la font pel carrer. Tant la plaça on hi ha la font com els safareigs són envoltats de plataners força grans. La part dels safareigs està a un nivell inferior del carrer, i s'hi accedeix per unes escales. Recentment s'ha habilitat un espai a la part superior com a parc infantil.

La Font Vella va ser una font natural en servei fins a la dècada dels anys 70 del segle XX. Tanmateix, a mida que el nucli urbà es va anar expandint es va manifestar la impotabilitat de la seva aigua. En aquell moment es va connectar a la xarxa municipal d'aigua provinent dels Masets. D'altra banda, els safareigs van ser utilitzats pels veïns del municipi fins a la dècada dels 70 del segle XX.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.