Font i monument commemoratiu de l'Avinguda del Dr. Pere Tarrés
Monistrol de Calders

Moianès
    a l'extrem nord de l'Avinguda del Doctor Pere Tarrés, a l'inici del Carrer de l'Església.

Patrimoni moble
    Element urbà
    Ornamental
    Ajuntament de Monistrol de Calders. Carrer de la Vinya, 9, 08275 Monistrol de Calders
    Sara Simon Vilardaga

La font està situada en una espai a manera de placeta, en el que trobem la font i una placa commemorativa i alguna escultura. La font és una obra de pedra tallada i polida, en que trobem una estructura d'arc apuntat fets de dovelles, al centre del qual hi ha un frontal pla de carreus de pedra en el que hi ha col·locada una pica de pedra a banda i banda, que recull l'aigua sobrant de les respectives aixetes. El carreu que acull l'aixeta compta amb la inscripció "Monistrol 1988" a cada costat del frontal.
    L'espai que acull la font és un racó delimitat, a l'extrem nord, per un mur de pedra en el que hi ha un banc també de pedra; i al costat sud per un parterre amb arbusts i un monòlit commemoratiu en homenatge al Doctor Pere Tarrés.
    La inscripció indica: "Avinguda del Dr. Pere Tarrés. Jesús... Faig bot de continència perfecta... Monistrol de Calders, Nadal de 1927. El vostre servent Pere Tarrés i Claret. 1-8-1976".

-GUAL I PURTÍ, J. (2010): Monistrol de Calders, del calaix, una imatge i una història. Ajuntament de Monistrol de Calders i Zenobita edicions.