Font dels Tres Pins o de Sant Jordi
Monistrol de Calders

Moianès
    uns centenars de metres al nord de la masia el Rossinyol, al peu d'un camí forestal.
    en el vessant nord-est del Puig del Rossinyol, al costat esquerre del torrent de l'Om.

4620724
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    XIX-XX
    Difícil
    08127A004000640000EF
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'una font situada en un entorn natural, en una zona boscosa, tot i això, la font compta amb una estructura construïda conformada per dos murs de pedra que actuen a manera de murs de contenció del terreny, a la confluència dels quals, quedant ubicada en una zona central hi ha una fornícula a l'interior de la qual hi ha la font. La fornícula és amb llinda de mig punt, tot obrat en pedra i maó, al centre del frontal hi ha unes rajoles decoratives en que hi ha dibuixat un Sant Jordi dalt d'un cavall matant el drac. La zona està condicionada amb una taula i bancs. El lloc està cuidat.

Autor de les imatges: Gustau Erill Pinyot.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.