Font del Pastor; de la Pastora

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Dolent
    Les crescudes amb aportació de sediments i la manca de manteniment i desbrossat impossibilita l'accés.
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal
    Difícil
    08178A005090010000OF
    Jordi Montlló i Laura Bosch

La Font del Pastor està situada en el vessant hidrogràfic dret de la riera de Rellinars, en el meandre situat per sobre del Molí Vell. L'accés es fa pel carrer del Molí, i arribats a un revolt molt tancat, baixar a mà esquerra per un camí de terra que mena directament als pous. D'aquí baixar per un corriol cap a la riera, a mà esquerra i resseguir el marge de manera ascendent per sota unes feixes abandonades. Es tracta d'una déu d'aigua que brolla per un broc metàl·lic encastat a la roca en lloc molt ombrívol. Al damunt hi ha un petit roquissar per on s'escola l'aigua, que cau a la pica excavada dins la roca i un cop fora, s'escola cap a la riera. Està totalment envoltada de vegetació.

Només s'ha pogut documentar gràficament gràcies a una fotografia del senyor Quicu Tàpias, on line; ja que la vegetació ha cobert tota la zona.

La font hauria estat arranjada pels mateixos pagesos que cultivaven les feixes, riques en sediments aportats per les crescudes de la riera. En abandonar els cultius, la font es va deixar de mantenir, i a la riera ha proliferat la vegetació impossibilitant-ne l'accés. L'any 1996, la riera estava encara força neta i el senyor Claudi Perarnau, va fer un vídeo casolà on va documentar la majoria de fonts i surgències del municipi. Actualment és l'únic testimoni en imatges que queda de l'existència de moltes de les fonts, salts i gorgs.

CAPELLA, Pere (1997). Les fonts; dins XVIII Ronda Vallesana. Unió Excursionista Sabadell, pp. 34 - 40.