Font del parc del Castell 1
Castellbisbal

Vallès Occidental
    Nucli urbà de Castellbisbal. Parc del Castell (08755 Castellbisbal)
    Parc del Castell de Castellbisbal (08755 Castellbisbal)

Element arquitectònic
    Any
    Ajuntament de Castellbisbal. Avd. Pau Casals, 9 (08755 Castellbisbal)
    Raquel Valdenebro Manrique

Font actualment en desús formada per un sol brollador i situada a la falda del turó de les garses, sota l'ermita de Sant Vicenç, al parc del castell de Castellbisbal. La font es troba connectada a la xarxa pública i s'ha construït rebaixant parcialment el pendent de la muntanya i recobrint-lo amb un mur de mampsoteria irregular format per pedres de mida força gran, disposades irregularment i unides amb ciment, formant un espai ovalat. Un banc corregut de 0,45 m d'alçada fet amb la mateixa pedra recorre tot el perímetre interior de la paret. Al mig, el banc queda interromput per una arcada feta amb ciment i recoberta exteriorment amb una filera de maons, creant un espai de 1,90 m d'amplada per 1,80 m d'alçada. Un rebord de maons crea a la part inferior un petit safareig. L'accés a l'espai de la font es fa mitjançant dos graons de ciment.

La font fou feta entorn al 1975 durant el procés de les obres del parc, a iniciativa de l'Associació de pares i mares de la parròquia amb l'objectiu de reivindicar el turó i l'ermita com a espai públic per la vila.

MATEU MIRÓ J. (1991) El meu poble. Ajuntament de Castellbisbal.