Font de Santa Margarida
Tavèrnoles

Osona
    Costa de la Rovira
    A l'est del pla de Santa Margarida.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Catàleg de béns a protegir POUM 2014, nº 19 (patrimoni natural). BCIL.
    Difícil
    08304A004000690000TD
    Virgínia Cepero González

La font de Santa Margarida es troba a l'est del municipi, a la vora d'un corriol que enllaça amb un sender que mena a Sau. És un indret no senyalitzat i de difícil accés.
    Es tracta d'un clot natural, que es troba al pas d'un petit torrentet, que recull l'aigua d'escorrentiu, que es filtra per les roques de l'entorn, i l'omple d'aigua. Del clotet raja l'aigua seguint el curs del torrent.
    Des de les proximitats de la font es poden gaudir d'unes magnífiques vistes del pantà de Sau.

Les coordenades són aproximades, degut a la dèbil senyal GPS durant la visita a l'indret.
    Protecció: les classificacions derivades del Catàleg de Béns a Protegir del POUM són provisionals, fins a la seva aprovació definitiva l'any 2015.

COLOMER-RIFÀ (2014). Catàleg de béns a protegir. POUM. Tavèrnoles: Ajuntament de Tavèrnoles.