Font de Sant Jordi
Sant Quirze de Besora

Osona
    Passeig de la Verneda
    Al passeig de la Verneda situat al marge esquerra del Ter al costat del camp de Futbol i les pistes de Tennis al costat del riu Ter.

2.2198095579117
    Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ajuntament de Sant Quirze de Besora
    Integrada al paisatge urbà es troba molt ben cuidada ja que gaudeix del manteniment de la brigada municipal.
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Quirze de Besora
    Pere Cascante i Torrella

Construïda al passeig de la Verneda enmig d'una zona d'ombra i al costat de dos xiprers està formada per un pedestal o monòlit de pedra del país on hi ha la font amb la pica de desguàs a la part central i coronat per un arc de mig punt de pedra picada buidat al gruix del mur i resseguit per un fris de còdols de riu al seu voltant en el que hi ha representada la figura de Sant Jordi en ferro forjat i amb les quatre barres de la senyera en color vermell. Damunt seu hi ha la data de 1985 escrita en ferro forjat i pintat de color gris fosc. A cada costat de la font hi ha dos bancs de pedra que queden units i integrats amb el pilar central formant un únic element.

Es tracta d'un element molt ben conservat i integrat al paisatge urbà

Està situada en un espai que antigament era una verneda i on era habitual practicar-hi la pesca. Aquesta verneda va desaparèixer degut a diferents aiguats, sobretot el del 16 d'octubre de 1940 que també acabà de destruir el pont damunt del Ter, però també el de 1982.

El 1985 es va trobar aigua en aquest lloc i es va construir un pou que assegurava aigua a la població, posteriorment es va arranjar tot el passeig i es va culminar el projecte amb la construcció de la font (any 1986).

AJUNTAMENT DE SANT QUIRZE DE BESORA. Un passeig per les fonts urbanes de Sant Quirze de besora

MASNOU, JOSEP. Fonts de llegenda. Programa de la festa Major. Ajuntament de Sant Quirze de Besora, 2019

www.https:// fontsaigua.wordpres.com