Font de Sant Antoni
Castellterçol

Moianès
    L'Horta
    Pel carrer de Sant Roc, cal seguir camí en direcció a migdia.

4621967
    Element arquitectònic
    08063A005000680000KL
    Virgínia Cepero González

La font queda ensotada a l'interior d'una estructura, construïda amb murs de pedra lligada amb morter de calç. S'hi baixa per unes escales de pedra.
    L'aigua surt per un broc vessador, i cau a una pica també de pedra amb desaigua. Just a sobre, hi ha la imatge de Sant Antoni de Pàdua, feta de rajols ceràmics. La pedra situada sota la imatge del sant presenta la següent inscripció: "BENEDICTIU FONTES DOMINO. 1691. BENEDICTE ELU-MINA DOMINO".
    L'aigua sobrant va a para a una bassa propera.

La font de Sant Antoni es troba a prop del nucli urbà, emplaçada en un indret de gran bellesa, a tocar d'uns grans arbres, entre camps de conreu. Cal seguir el camí, en direcció a migdia, que surt a final del carrer de Sant Roc.

És conserva una fotografia de la font de principis del segle XX, feta per J. Gallés.
    Antigament, la seva aigua era apreciada i era habitual venir a buscar-ne amb càntirs, però a la dècada dels anys setanta del segle passat es va haver de tancar perquè es va contaminar.

CAPDEVILA i OLLER, J. (2003) Caminem per Castellterçol. Itineraris per les fonts del terme. Castellterçol: Ajuntament de Castellterçol, p. 33.
    FONTS NATURALS, AIGUA, MUNTANYA I MÉS: https://fontsaigua.wordpress.com/tag/castelltercol/
    MAPA TOPOGRÀFIC DE CASTELLTERÇOL: https://topocastell.blogspot.com/
    ROMA i CASANOVAS, F. (2013) Inventari de Patrimoni Existencial de Castellcir, Castellterçol i Sant Martí de Centelles. Madrid: Bubok Publishing, p. 50.