Font de la Vila
Prats de Lluçanès

Osona
    Sector oest del terme municipal
    A 1200 metres per pista forestal de la carretera BV-4401, punt quilomètric 19'900

Element arquitectònic
    Regular
    Modernament s'han construït dipòsits de formigó prop de la font i s'ha canalitzat l'aigua, quedant la font d'aquesta manera en un espai de poc interès natural.
    BPU
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal. Tipus de protecció: Ambiental
    Productiu
    OLAMAT SL, c/ Pahissa, 28. 08172. Sant Cugat del Vallès
    Jordi Compte i Marta Homs

La font de la Vila està situada a l'est de la masia que li dóna nom, la Vila de Llanars, al peu de la pista forestal que condueix fins la masia, originant el rec de la Vila. La font està formada per un dipòsit ubicat parcialment dins la terra, del que en sobresurten dues parets. La paret principal, orientada al sud, està formada de grans carreus treballats i presenta una aixeta metàl·lica a la part inferior i un sobreeixidor al centre. L'altre paret del dipòsit, encarada a l'est, és de maó i en sobresurt la canalització que condueix l'aigua de la font a dos dipòsits de formigó moderns, situats a uns metres de la font seguint la direcció del rec.

Segons anàlisis realitzades pel Grup de Defensa del Ter durant els hiverns dels anys 2004 i 2005, la font de la Vila presentava un índex de nitrats de 130'70 i 129'20 mg/l respectivament. Ja que el límit tolerable establert per l'Organització Mundial de la Salut és de 50 mg/l s'ha de considerar la font com a no potable.

Antigament, era una font amb aigües de molta qualitat on sovint la gent hi anava a buscar aigua.

Grup de Defensa del Ter, Les fonts que tenim. Osona i el Lluçanès. GDT/Eumo Editorial, 2005