Font de la Puda Sulfurada
Castellolí

Anoia
    Balneari de la Puda de Francolí. La Puda s/n, 08719, Castellolí.
    A l'interior del jardí de l'edifici del balneari de la Puda de Francolí.

Element arquitectònic
    XIX-XX
    Catàleg de béns a protegir POUM 2014. Fitxa 19. Altres interès. Font.
    Sense accés
    001305100CG90E-001/UG
    Virgínia Cepero González

La font de la Puda Sulfurada es troba al jardí de l'edifici del balneari de la Puda de Francolí, a l'interior d'una cambra subterrània.
    A l'entrada, que està tancada per una porta reixada, hi ha unes escales que baixen fins a l'habitació on hi ha la font pròpiament dita i una altra surgència d'aigua que, possiblement, prové de la zona d'influència freàtica del torrent del Figuerola.
    L'aigua inunda la cambra i diversos graons de l'escala.
    Es tracta d'una de les fonts més espectaculars del municipi, per l'encant de l'entorn i la naturalesa sulfurosa de les seves aigües.

Forma part de la "Ruta Verda: les fonts de Castellolí".

El balneari de la Puda de Francolí explotava les aigües sulfuroses d'aquesta famosa font, que eren considerades apropiades per a tractar malalties de la pell, respiratòries i el reuma.
    El seu nom prové de la seva olor característica, per la presència d'àcid sulfhídric que es volatilitza en aflorar les aigües a l'atmosfera.

CUADRADO, J.; VILARRUBIAS, S. (2015) Guia de les fonts de Castellolí. Castellolí: Ajuntament de Castellolí, p. 29-33.
    DOMINGO i CLOTA, M. [et. al.] (2014) Catàleg de béns protegits, POUM. Castellolí: Ajuntament de Castellolí.
    MARIMON LLUCIÀ, Mª R. (1997) Les aigües sulfuroses de la Puda de Castellolí (dossier).
    MARIMON LLUCIÀ, Mª R. (1998) "Les Aigües sulfuroses de la Puda de Castellolí". Història de les ciències de la salut a l'Anoia [Jornades de les Ciències de la Salut de l'Anoia 1996]. Barcelona: Fundació Uriach 1838, p. 125-152.