Font de la Plaça Major

Ornamental
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Està formada per un cos de planta quadrada revestit amb pedra, presidit en la seva part superior, per un relleu de l'escut municipal de aleshores, el qual podem trobar també cisellat a la façana de l'ajuntament.
    Sota l'escut es troba el broc i la cubeta de pedra. Una lluminària de quatre braços de ferro
    forjat corona la font.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.

Segons Josep-Vicenç Mestre: "L'any 1969 l'Ajuntament d'Òdena va procedir a la urbanització de l'antiga plaça de les eres, que prenia el seu nom en tractar-se d'un indret on confluïen diverses eres de batre, per convertir-la en l'actual Plaça Major. Aquest paratge, per on transcorria l'antic camí que travessant el terme d'Òdena i passant al peu del seu castell, connectava Manresa amb el Camp de Tarragona, ja des de inicis del segle XX s'havia convertit en el centre de la població. Els principals serveis civils i religiosos es van anar traslladant gradualment, a l'igual que la major part de la població, des del nucli del castell a la zona més planera. Com element central de la nova urbanització de la Plaça Major, cal destacar la construcció d'aquesta font pública"

MESTRE CASANOVA, Josep-Vicenç (1993): "Col·leccionable les nostres fonts", Butlletí d'Informació Municipal, Ajuntament d'Òdena, Òdena