Font de la plaça de la Vila
Sant Pere de Ribes

Garraf
    Pl. de la Vila

Patrimoni moble
    Element urbà
    Ajuntament de Sant Pere de Ribes. Pl. de la Vila, 1
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

Font urbana situada al centre de la plaça de la Vila de Ribes. Està constituïda per una base quadrangular, sobre la que hi ha un pilar, també quadrangular. En cadascuna de les cares del pilar hi ha una pica semicircular i un brollador metàl·lic. Damunt del pilar hi ha fixada una columna amb capitell d'estil dòric. A la part superior i a les quatre cares de la columna hi ha fixat un fanal metàl·lic.

L'any 1947 l'Ajuntament de Ribes va aprovar la urbanització de la part posterior de l'església i la construcció d'una creu als caiguts. L'any següent es va començar a construir la creu, constituïda per una base escalonada, on hi havia inscrit l'escut del municipi i les inscripcions. A la part superior hi havia la columna que sostenia una creu llatina metàl·lica. La creu va ser-hi fins als anys 90, quan van desmuntar-se la creu i la base i van ser portats al cementiri. La columna va ser aprofitada per fer la font de la plaça de la Vila.

Cens de simbologia franquista de Catalunya. Memorial Democràtic. Generalitat de Catalunya. Símbol número 591.