Font de la Plaça

Modern
    XVIII-XX
    Any
    Funcional, la font encara està en ús.
    POUM-59
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 8345
    Ajuntament de Cabrera de Mar
    Marc Guàrdia i Llorens

Sota la plaça del poble s'obre una volta d'arc rebaixat carpenell, voltat de dovelles de pedra. Presenta una estructura graonada, i està integralment decorat amb rajoles ceràmiques vidrades, amb alternació de motius triangulars de color groc i verd fosc. L'aigua brolla del cap d'un lleó esculpit en pedra, amb broc metàl·lic a la boca del felí. L'aigua devalla sobre un pedrís. A la part frontal s'hi troba una placa commemorativa de l'any 1987 que esmenta que la font és de l'any 1741. Fins fa poc temps la font també estava decorada amb una placa oval ceràmica amb el paisatge de la muntanya de Burriac i el castell, amb una cabra al front, element avui desaparegut.

Tal i com resa la inscripció l'aigua començà a brollar a la font l'any 1741. Sembla que l'aigua venia de l'aqüeducte de Sant Domènec, que conduiria l'aigua des de la zona del Rocar d'en Lladó, salvant el torrent de cal Coix.

ESCURA I DALMAU, X. (2007): Cabrera de Mar. Imatge i Memòria. Ajuntament de Cabrera de Mar, pàgs. 199.
    MODOLELL, J.M. (1993): Cabrera de Mar. Castell de Sant Vicenç o de Burriac. Síntesi històrica. Edicions l'Aixernador, Argentona.
    ROVIRA, J.M. (2006): Pla especial del patrimoni arquitectònic, arqueològic i històric de Cabrera de Mar.