Font de la Mare de Déu de Gràcia Santa Margarida de Montbui

Anoia
Nucli antic (08710 Santa Margarida de Montbui)
Al començament del carrer Travessera d'Anselm Clavé, dins del nucli antic de Santa Margarida

Patrimoni moble
Element urbà
Popular
XX
Sense ús
Ajuntament de Santa Margarida de Montbui. ( Crta.Valls, 57 08710 Santa Margarida de Montbui)
Raquel Valdenebro Manrique

Element arquitectònic format per un peu fet en maons rectangulars de 2,5 m d'alçada aproximadament, i 91 cm d'amplada. La part superior d'aquest peu es troba acabat amb una cornisa de ciment que sobresurt en forma de teuladet que s'alça a la part central amb una forma corbada. A la part superior del peu s'inseria un quadre format amb rajoles de ceràmica que representa la figura de la Mare de Déu de Gràcia sobre un fons blavós. A sota d'aquesta imatge es situa el brollador metàl·lic. A la part inferior del peu es situa una pica feta amb ciment de 50 cm d'alçada per 65 cm d'amplada per 50 cm de fons.

Situada a la cantonada de la Travessia Anselm Clavé i la Carretera, era una de les fonts mes concorregudes, pels caminants, els que anaven en bicicleta, per els veïns i pels automobilistes que passaven per la carretera. Fa uns anys que hi col·locaren un rètol que deia: "Aigua no potable", des de aleshores ha deixat de ser utilitzada tot i que el rètol avui es il·legible.