Font de la Casa Nova
Santa Fe del Penedès

Alt Penedès
    Sota un camp de vinya al nord-est de la Casa Nova

1.72097
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Dolent
    La font no raja actualment, i ha estat envaïda per la vegetació en gran mesura.
    Sense ús
    Finques Dorda, S.A. Veïnat Mata, s/n. Mataró.
    Oriol Vilanova

Mina d'aigua actualment seca, feta d'obra de pedra en forma de capelleta que s'obre a la paret natural que baixa des de la vinya que es troba en el marge superior. La capelleta de pedra té una forma que recorda una porta amb arc de mig punt, les dimensions de la qual són 1,70 m d'alçada x 25 cm d'ample x 1 m de profunditat. A la base d'aquesta construcció s'observa una boca de canal circular, actualment embussada de terra en part, que segurament ha provocat que actualment no degoti.

Segons Manel Córdoba (veure bibliografia), la font estava plena fins dalt en el moment en què ell escriu el seu llibre (any 1997), i també diu que pocs metres més avall hi ha la bassa on anava a rentar molta gent dels voltants. En el moment d'efectuar les tasques de camp per localitzar la font en la present base de dades, no hi ha aigua a la font i no es localitza l'esmentada bassa.

A l'indret de la Font de la Casa Nova s'hi havien celebrat diversos berenars i revetlles. La seva aigua era aprofitada igualment per al rec de camps de verdures i hortalisses.

CÓRDOBA I MARTÍNEZ, Manel (1997): "Les fonts del Penedès i els seus voltants" (2a part). Edita: Edimestres, S.L., p. 29.
    "TOT SANTA FE" Butlletí informatiu de l'Ajuntament de Santa Fe del Penedès, nº 29. Gener de 2007, p. 15.
    VENDRELL I VENDRELL, Remei, et alii. (1994): "Santa Fe del Penedès. Un municipi històric al cor de l'Alt Penedès." Edita: Ajuntament de Santa Fe del Penedès. Santa Fe del Penedès, p. 114.