Font de Cal Gol Santa Maria de Miralles

Sense ús
Ref. Cad.: 08257A00400055
Lluís Rius i Font, OPC Diputació de Barcelona

Font protegida en forma de mina ben treballada a base de pedra i volta per set dovelles que conformen un arc de mig punt. Presenta una porta de metall per protegir el seu interior. Actualment presenta l'aquífer amb aigua.

La font esta al marge de la del camí del torrent de cal Gol, just a tocar el camí que va a la plana nort del Turó del Castell. La seva datació podria arribar fins a l'època medieval per la factura i la ubicació, tot i que la manca de documentació no ens permet aproximar-la.Les fonts de Santa Maria de Miralles tenen una qualitat de les seves aigües molt variada en funció, lògicament, del seu subsòl geològic. El sector de la plana del municipi, afloren argiles, gresos i alguns guixos, responsable d'unes aigües més dures, carregades de, en alguns casos de sulfats, mentre que les fonts situades al sector més meridional del municipi: Serra de Fontfregon, Coll de la Llebre i Coll d'Orpí presenten aigües més toves com les fonts de la Múnia, Morgades i Sagaressos.