Fons referent a Rellinars de l'Arxiu Històric de Terrassa - Arxiu Comarcal del Vallès Occidental
Rellinars

Vallès Occidental
    Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)

Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVI-XX
    Científic
    Ajuntament de Terrassa (Carrer Baldrich, 268 - 08223 Terrassa)
    Jordi Montlló i Laura Bosch

A l'Arxiu Històric de Terrasa hi ha documentacióp relacionada amb Rellinars, segons els seus tècnics hi ha un mapa de Rellinars 1990 amb la següent referència: CAT.AMAT.P3.D2 Església Vella de Sant Pere i Sant Fermí de Rellinars.
    També hi hauria d'haver un treball inèdit i mecanografiat de Josep Cardona, sota el títol "Recull de documents de Rellinars i altres poblacions properes".
    Caldria afegir la informació procedent del fons notarial, fons judicials, fons de l'administració reial i senyorial, fons religiosos i fons d'institucions entre d'altres:

- Fons de protocols del Districte Notarial de Terrassa (05/01). Entre la documentació notarial hi ha escriptures no descrites que fan referència al municipi de Rellinars, la majoria es troben als llibres fets per autoritat règia entre els anys 1335-1651. Entre la documentació notarial hem pogut localitzar aquests capítols matrimonials on algun dels contraents és de Rellinars:
    • Ofici i Comptadoria d'Hipoteques de Terrassa (07/01) : Llibres de la Comptadoria d'Hipoteques que tenen informació sobre propietats situades al terme de Rellinars.
    • Ajuntament de Terrassa (01/01).
    • Batllia de Terrassa (04/01).
    • Registre de la Propietat de Terrassa (07/02).
    • Família Pi de la Serra (12/29).
    • Salvador Alavedra i Invers (13/62).
    • Hemeroteca Arxiu: ACVOC/AHT, Hemeroteca, Treballs, J. CARDONA, Recull de documents de Rellinars i altres poblacions properes. 1997, núm. 82.
    • Col·leccions Arxiu ( 14/03 i 14/02): ACVOC/AHT, Col·leccions, Manuscrits literaris, Memorias de la antigua ciudad de Egara, 35/25.
    - Empenyorament judicial dels béns de Joan Alavedra, de Rellinars. 1553
    ACVOC/AHT, Documents solts, (1/2).
    - Documents de Josep Amat, senyor de Vacarisses, Rellinars i Castellbell, 1644-1657.
    ACVOC/AHT, Documents solts, (3/8).

Josep Lluís Lorca ens ha facilitat la informació d'aquesta fitxa i ha fet un recull de la documentació que ha pogut localitzar gràcies als instruments de descripció dels quals disposen en aquests moments. Tanmateix, pot haver més documentació que no està prou descrita que faci referència a Rellinars com passa amb la documentació judicial.
    La densitat del document impossibilita que es pugui afegir completa a la fitxa i, per aquest motiu, s'ha optat per adjuntar-la a la memòria, vista la seva valua.
    Volem insistir en el treball fet per Josep Lluís Lorca i agraïr-li el seu esforç.

L'any 1982 l'Arxiu Històric de Terrassa passa a nomenar-se Arxiu Comarcal del vallès Occidental. Aquest arxiu té un total de 177 fons documentals i 6 de col·leccions amb un abast cronol·lògic que s'inicia amb un fragment de Codex de mitjan segle IX i arriba fins el present.