Fons referent a Arenys de Munt de l'Arxiu Històric Fidel Fita
Arenys de Munt

Maresme
    Riera Bisbe Pol, 10 d'Arenys de Mar (08350)

Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XII-XIX
    Alarma
    Restringit
    Científic
    Ajuntament d'Arenys de Mar -Riera Bisbe Pol, 10 d'Arenys de Mar (08350)
    Jordi Montlló Bolart

La documentació d'aquest arxiu és molt variada i no està classificada per municipis, per tant, resulta saber amb precisió quina documentació fa referència a Arenys de Munt sense fer-ne un inventari detallat. De totes maneres, s'han pogut identificar, gràcies als índexs creats pels arxivers (veure bibliografia) una sèrie de documents que relacionem tot seguit:
    - Pergamins relacionats amb la jurisdicció del Castell de Montpalau: donacions, apoques, testaments, capitulacions, plets, etc. Cronològicament des del segle XII fins el XVII. Hi ha més de 400 pergamins, només buscant entrades de Sant Martí d'Arenys, Arenys de Sobirans i algú nom de família.
    - Documentació procedent de l'arxiu històric notarial d'Arenys de Mar.
    - Comptadoria d'hipoteques, dels segles XVIII i XIX, anterior al registre de la propietat.
    - Documentació vària no indexada.

El responsable de l'arxiu és Hug Palou i l'horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 i dimarts i dijous: de 16.00 a 19.00. Els dissabtes matí: hores convingudes.
    Telèfon: 93 795 95 19
    Fax: 93 795 70 31

El patrimoni documental que integra l'Arxiu Municipal Fidel Fita té la condició de bé o domini públic que, a efectes de titularitat i de gestió, és propietat de l´Ajuntament d´Arenys de Mar, llevat d´aquelles sèries documentals custodiades i gestionades per l´Arxiu Municipal fruit de contractes de dipòsit efectuats amb institucions (Col·legi de Notaris de Barcelona, Ministeri de Justícia, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Sant Celoni), entitats (Associació Cultural de Sant Pol) o bé particulars.
    L'Arxiu Municipal d'Arenys de Mar s'organitza actualment, en dos serveis separats; un de corresponent a la documentació històrica, conservant el nom d'Arxiu Històric Fidel Fita (regit per un Patronat Municipal) i l'altre on s'aplega la documentació contemporània de menys de trenta anys d´antiguitat.
    Fons documentals:
    El conjunt documental de l'Arxiu Municipal d'Arenys de Mar està integrat bàsicament pels següents fons principals ordenats cronològicament:
    fons factici en pergamí: segles X-XVIII.
    fons històric notarial: segles XIII-XIX.
    fons de la batllia jurisdiccional: segles XIV-XIX.
    fons municipal històric: segles XVI-XX.
    fons d´impresos: segles XVI-XX.
    fons de la comunitat de preveres: segles XVII-XIX.
    fons de la comptadoria d´hipoteques: segles XVIII-XIX.
    fons cartogràfic i cartogràfic factici: segles XVIII-XX.
    fons d´imatges: segles XIX-XX.
    fons municipal administratiu: segle XX.
    A aquests fons, s'hi afegeixen els corresponents dipòsits particulars, d´entitats i d´institucions, documentació de personatges, fons musicals, reprogràfics, videogràfics, fins a sumar aproximadament 1000 m/l de documentació.

PONS i GURI, Josep Maria (1984). Inventari dels pergamins de l'arxiu històric Fidel Fita d'Arenys de Mar. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Barcelona.
    PONS i GURI, Josep Maria i PALOU, Hug (1992). Catàleg de l'arxiu històric notarial d'Arenys de Mar. Inventari d'Arxius Notarials de Catalunya, 14. Fundació Noguera. Barcelona.