Fons fotogràfic municipal de masies d'Oristà
Oristà

Osona
    Ajuntament d'Oristà. Plaça Major, 1. Nucli urbà d'Oristà. Oristà

Patrimoni documental
    Fons d'imatges
    Restringit
    Científic
    Ajuntament d'Oristà. Plaça Major, 1. 08518. Oristà
    Jordi Compte i Marta Homs

Es tracta d'un recull d'unes 200 fotografies (duplicades) de les masies del terme municipal d'Oristà, en blanc i negre, que s'adjuntaven al cadastre de l'any 1959 . Les fotografies presenten un mateix format de 10'4 x 7'5 centímetres. En moltes d'aquestes fotografies es pot observar la fesomia de l'antiga masia sense les modificacions recents. Així encara es pot observar la masia de la Rierola abans que s'esfondrés, la lliça de la masia de la Coromina abans que es tragués, Vilasendra, Boladeras, Bubons o Coromines abans que es reformessin, etc. També hi ha algunes cases que actualment pertanyen a Olost com Campa o la Riera. Aquestes fotografies són importants testimonis gràfics de les transformacions de les masies al llarg dels anys.

La imatge ha estat extreta del fons fotogràfic municipal d'Oristà.