Fons fotogràfic de Taradell al Centre Excursionista de Catalunya

Científic
    Privada accessible
    Diversos propietaris
    Marta Lloret. Antequem, S.L.

Al Centre Excursionista de Catalunya s'hi conserven 97 imatges ubicades del municipi de Taradell. Són fotografies en blanc i negre, la majoria datades de la primera meitat del segle XX. Hi apareixen indrets emblemàtics del municipi, tals com les places i carrers del nucli antic, la capella de Santa Llúcia, la Font Gran, la Torre d'en Granyent, masos com El Conier, Panedes, la Codina, etc. També hi ha diversos retrats familiars, eminentment d'estiuejants.

El Centre Excursionista de Catalunya va ser fundat l'any 1876. El 1909 Geroni Martorell impulsà el projecte de l'Inventari Gràfic de Catalunya amb l'objectiu d'inventariar el patrimoni artístic i cultural del país, així doncs quedà format l'Arxiu Fotogràfic. El patrimoni del que gaudeix l'arxiu actualment és fruit de les donacions dels propis fons dels socis i de no socis.