Fons documental de Santa Maria de Martorelles a l'ACA
Santa Maria de Martorelles

Vallès Oriental
    Carrer Almogàvers, 77, 08018 Barcelona
    Al nord-est del nucli històric de la ciutat, al barri del Poblenou

41.51989
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Medieval
    Modern
    XIII-XX
    Llei 10/2001 de 13 de juliol, d'arxius i documents (DOGC 3437 24-7-01)
    Restringit
    Científic
    Arxiu de la Corona d'Aragó/Ministeri de Cultura
    Adriana Geladó Prat

Fons documental relacionat amb la població de Santa Maria de Martorelles, que es troba dipositat a l'Arxiu de la Corona d'Aragó (ACA). La documentació que hi ha dipositada fa referència a pergamins de l'arxiu reial de la Reial Cancelleria (segle XIII), diversos plets civils de la Reial Audiència de Catalunya (1708, 1814-1818), desamortitzacions eclesiàstiques (segle XV), pergamins del Marquès de Monistrol (segles XIV-XV) i dos informes d'Amillaraments (1921, 1946) i diversos pergamins de la Cartoixa de Montalegre (segles XIV-XIX). Aquests darrers pergamins estan arxivats tant en lligalls grans com petits i recopilats com expedients relligats, volums o documents sols.

La informació ha estat extreta de l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental.

ALEGRET TEIJEIRO, O.; RODRÍGUEZ FLORENSA, E. (2011). Inventari de la documentació del Vallès Oriental al fons de la cartoixa de Montalegre de l'Arxiu de la Corona d'Aragó. [Granollers: inèdit]. ESPAÑOL COSTA, Anna (2008). Inventari i relació de la documentació i fons relatius als municipis del Vallès Oriental als arxius de Barcelona: Arxiu de la Corona d'Aragó. [Granollers: inèdit].