Fons documental de Santa Agnès de Malanyanes
La Roca del Vallès

    Vallès Oriental
    Palau Episcopal, c/ del Bisbe 5, 08002 Barcelona
    Emplaçament
    Arxiu Diocesà de Barcelona
    120 m

    Coordenades:

    41.58747
    2.3254
    443772
    4604195
    Número de fitxa
    08181 - 213
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Modern
    Contemporani
    Popular
    Segle
    XVII-XX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal i física
    Inexistent
    Llei 10/2001 (DOGC 3437, 24/07/2001)
    Accés
    Fàcil
    Científic
    Titularitat
    Privada accessible
    Arxiu Diocesà de Barcelona. Carrer del Bisbe 5 / 08002 Barcelona
    Autoria de la fitxa
    Jacob Casquete Rodríguez
    Ana Requejo Alonso

    El fons documental de l'arxiu parroquial de Santa Agnès de Malanyanes està actualment custodiat a l'Arxiu Diocesà de Barcelona (ADB), institució que custodia els documents emanats de l'activitat del bisbe i a la seva cúria diocesana, i gestiona la consulta de les sèries del mateix i dels fons en dipòsit, amb seu al carrer del Bisbe, 5, dins el Palau Episcopal Aquest documents de diverses èpoques fan referència tant a temes purament eclesiàstics com a administratius. Així doncs els documents que custodien els tenen dividits en : -Baptismes. -Capítols matrimonials. -Òbits. -Misses i fundacions. -Actes notarials. -Testaments. -Processos. -Maunals sive protocullus. -Obra. -Confraries. -Varia. -Comptes. A més a més hi ha un total de 65 documents de temàtica diversa, como cartes, rebuts, comptes, estadístiques inventaris, Acció Catòlica, etc. Entre altres documents destaquen: -Un inventari de l'arxiu parroquial d'abril de 1927 que conté també un altre inventari d'octubre de 1782. -Esborrany del estatuts del Sindicat Agrari. -Respostes recollides al "Qüestionari parroquial per la confecció de la Guia de l'Església en Espanya" (1951). -Altre documentació de la relació entre l'Arquebisbat i la parròquia.

    Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents (DOGC, 3437, 24/07/2001)

    L'Arxiu Diocesà de Barcelona (ADB) és la institució encarregada de custodiar l'ampli i divers fons documental emanat de l'activitat del bisbe i a la seva cúria diocesana, així com gestionar la consulta de les sèries del mateix i dels fons en dipòsit i també la seva conservació òptima. La seva ha estat i és des de la seva creació la mateixa: l'edifici del palau episcopal, primerament a la planta baixa, però des dle 1900 fins avui en dia, a la segona planta del palau. El seu origen i estructura es remunta vers l'any 878 quan Lluís II de França concedí el privilegi al bisbe Frodoí sobre les prim" propietats episcopals i drets importants. La seva funció original era servir a les tres Curies i a la secretaria de cambra del palau episcopal.

    ARQUEBISBAT DE BARCELONA (.n.d): Patrimoni cultural: L'arxiu i museu de la diòcesi. Obtinguda el 1 de març de 2011. GUTIÉRREZ GARCÍA-MUÑOZ, A. (2007): Inventari del patrimoni documental del Vallès Oriental 2: arxius parroquials, arxius patrimonials i aproximació als arxius d'empreses i entitats cultura. Arxiu Comarcal del Vallès Oriental, inèdit.