Fons documental de l'Arxiu Municipal de Vallbona d'Anoia

Científic
    Generalitat de Catalunya
    Núria cabañas

L'arxiu municipal de Vallbona d'Anoia està situat a l' edifici on s'ubica l'actual l'ajuntament de Vallbona d'Anoia. S'hi conserva la documentació administrativa generada pel propi ajuntament des de l'any 1801. La documentació està classificada en les següents seccions: administració general, hisenda, proveïments, serveis socials, sanitat, obres i urbanisme, seguretat pública, serveis militars, població, eleccions, ensenyament, cultura, serveis agropecuaris i medi ambient i col·leccions factícies.
    Hi ha un fons públic no municipal: el del Jutjat de Pau de Vallbona d'Anoia.
    El fons privat que aplega l'Arxiu Municipal de Vallbona d'Anoia està dividit en les següents seccions: fons documental de la Delegació local de FET y de les JONS d'entre els anys 1939-1967, el fons d' Auxilio Social d'entre els anys 1942-1958 i el fons documental i fotogràfic de Josep Masclans i Pascual de finals del segle XIX fins l'any 1992.

L'Arxiu Municipal de Vallbona d'Anoia està destinat a l'organització, classificació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d'utilitat per a l'administració municipal. També reuneix fons d'institucions, entitats i fons personals. L'Arxiu Municipal de Vallbona d'Anoia forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l'any 2008.