Fons documental de l'Arxiu Municipal de Sant Martí de Tous
Sant Martí de Tous
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
L'Arxiu Municipal de Sant Martí de Tous està situat en un edifici enfront l'Ajuntament, al carrer de les escoles, 12. S'hi conserva la documentació administrativa generada pel propi ajuntament des de 1849 fins l'actualitat. La documentació està classificada en les següents seccions: administració general, hisenda, proveïments, serveis socials, sanitat, obres i urbanisme, seguretat pública, serveis militars, població, eleccions, ensenyament, cultura i serveis agropecuaris i medi ambient.
Hi ha un fons públic no municipal: el del Jutjat de Pau (1870-1999).
Els fons privats que aplega l'Arxiu Municipal de Sant Martí de Tous està dividit ens les següents seccions: fons documental de la Delegació local de FET y de las JONS d'entre els anys 1939-1974, el fons del Grup de solidaritat de Tous de l'any 2000, el fons de l'Associació de pares d'alumnes de l'escola graduada mixta de l'any 1980, el fons de la Comissió del Mil·lenari de 1978, el fons de la Delegació local de la Federació de Joves Cristians d'entre els anys 1933-1935 i el fons de l'Ateneu Cultural d'entre els anys 1941-1964.
Història
L'Arxiu Municipal de Sant Martí de Tous està destinat a l'organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d'utilitat per a l'administració municipal. També reuneix fons d'institucions, d'entitats i fons personals. L'Arxiu Municipal de Sant Martí de Tous forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l'any 2011.