Fons documental de l’Arxiu Municipal de Fogars de La Selva
Fogars de la Selva
Ubicació
Coordenades:
Classificació
LLEI 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i documents (DOGC núm. 3437, de 24.7.2001).
Descripció
L’arxiu municipal de Fogars de la Selva conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.
El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal de Fogars de la Selva:
01 Administració general
02 Hisenda
03 Proveïments
04 Serveis Socials
05 Sanitat
06 Obres i urbanisme
07 Seguretat pública
08 Serveis militars
09 Població
10 Eleccions
11 Ensenyament
12 Cultura
13 Serveis agropecuaris i medi ambient
14 Col·leccions factícies
Actualment s'està acabant de treballar en l'aplicació d'un nou quadre de classificació segons el model de quadre de classificació per ajuntaments i consells comarcals desenvolupat per la Generalitat de Catalunya.
Horaris de consulta: de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.
Consultes i informació: 972 864973 o fds.ajuntament@diba.cat
Història
Servei d’Arxiu Municipal de Fogars de la Selva és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Fogars de la Selva.
La documentació municipal ha estat sempre conservada en les dependències de l'ajuntament. En els anys 2006-2007 es va realitzar una primera actuació arxivística a través de l’Arxiu Comarcal de la Selva, per part de Neus Puig Amat. L’any 2016 es va fer una segona fase d’actualització, per part de David Molet Guitart, també a través de l'Arxiu Comarcal de la Selva. El 2017 l’ajuntament s’adherí al programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.Els serveis que ofereix són:
- Consulta de fons
- Reprografia
- Assessorament a arxius d'entitats i associacions
- Suport a la investigació