Fons documental de l'Arxiu Municipal

Científic
    Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló. Pl. de l'Ajuntament, 6
    Marta Lloret Blackburn

L'arxiu municipal de Sant Vicenç de Torelló està situat a la planta baixa de l'ajuntament. Aquí s'hi conserva la documentació administrativa que ha generat el propi ajuntament des de principi del segle XIX, quan es va segregar de Sant Pere de Torelló, fins a l'actualitat. A banda, també inclou el fons del jutjat de pau.

La documentació de l'arxiu municipal va ser classificada per primera vegada per un arxiver de l'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, entre el mes de novembre de l'any 1998 i el febrer de l'any següent. L'any 2007 l'Ajuntament va adherir-se al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, en què es garanteix el manteniment de l'arxiu a través d'un arxiver itinerant.