Fons documental de Castellterçol a l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental
Castellterçol

Moianès
    Arxiu Comarcal del Vallès Oriental, C. Olivar, 10, 08402, Granollers.
    724 m

2.12052
    Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVI-XX
    Legal i física
    Llei 10/2001,de 13 de juliol, d'arxius i documents.
    Restringit
    Cultural
    Ajuntament de Castellterçol i altres.
    Virgínia Cepero González

L'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental custodia els següents fons i col·leccions que fan referència a Castellterçol:
    - ACVO100-20: Ajuntament de Castellterçol. En concret el que abasta cronològicament des de l'any 1853 al 2010, i alguna documentació de l'any 2011 i del 2012. Es tracta del fons històric i bona part de l'administratiu de l'Ajuntament, amb les sèries corrents en un consistori com correspondència, expedients de secretaria, comptes, llicències d'obres, taxes i impostos municipals, padrons, lleves, etc.
    - ACVO100-58: Ajuntament de la Quadra de Vilalba (la Roca del Vallès).
    - ACVO100-52: Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana.
    - ACVO100-45: Can Brustenga, Santa Eulàlia de Ronçana.
    - ACVO100-46: Can Guàrdia Fargas de Castellterçol.
    - ACVO100-34: Casa de Beneficència Brugarolas i Palau (Castellterçol).
    - ACVO100-42: Col·lecció Arxiu de complement (còpies de fons i documents).
    - ACVO100-26: Col·lecció d'imatges i audiovisuals.
    - ACVO100-25: Col·lecció d'impresos i cartells.
    - ACVO100-24: Col·lecció de manuscrits i documents.
    - ACVO100-18: Consell Comarcal del Vallès Oriental.
    - ACVO100-57: Mas Gorchs (Llerona ) - Mas Rovira (Canovelles).
    - ACVO100-39: Mas Oliveres de Lliçà d'Amunt.

Informacions facilitades per Xavier Pérez, director de l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental.
    El contracte de dipòsit del fons de l'arxiu municipal de Castellterçol a l'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental va ser signat pel Consell Comarcal del Vallès Oriental i l'Ajuntament de Castellterçol, el 14 de juny de 2007.

L'Arxiu Comarcal del Vallès Oriental (ACVO), inaugurat l'any 2005, forma part de la Xarxa d'Arxius Comarcals de la Generalitat de Catalunya i és gestionat conjuntament pel Consell Comarcal del Vallès Oriental i per l'Ajuntament de Granollers.
    Entre els fons documentals més destacats dipositats a l'Arxiu, en destaquen els fons municipals dels ajuntaments d'Aiguafreda, Bigues i Riells, Castellterçol, Granollers i Tagamanent; la documentació administrativa del Consell Comarcal del Vallès Occidental, els fons judicials dels Jutjats de Primera Instància de Granollers i Mollet; la documentació de l'Oficina Comarcal del Departament d'Agricultura: la documentació dels Cambres Agràries de diversos pobles de la comarca; el fons personal Josep Molas i el fons documental de la Baronia de Montbui, integrada per les poblacions de Santa Eulàlia, Bigues, Riells, L'Ametlla, Lliçà d'Amunt, Palaudàries i Sant Mateu de Montbui. Tanmateix, l'Arxiu Comarcal del Vallès Occidental custodia el fons de l'Hemeroteca Municipal Josep Móra que comprèn, entre altres, una voluminosa col·lecció de publicacions periòdiques d'àmbit comarcal. Aquest Arxiu comparteix instal·lacions amb l'Arxiu Municipal de Granollers, que hi té dipositat una part dels fons municipals i l'Arxiu d'Imatges.

ARXIUS EN LINIA, DEPARTAMENT DE CULTURA DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA: http://extranet.cultura.gencat.cat/ArxiusEnLinia