Fons documental de Castellfollit del Boix a l'Arxiu Comarcal del Bages

Llei 10/2001 d'Arxius i Documents
    Cultural
    Generalitat de Catalunya
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

L'Arxiu Comarcal del Bages conserva documentació diversa del municipi de Castellfollit del Boix, Maians i Grevalosa. Disposa de diverses entrades en diferents volums de la Comptaduria d’hipotèques del segle XIX, precedent al registre de la propietat; Inventari del fons del reial cadastre d’entre el segle XVIII i XIX, on s’hi anomenen alguns dels masos del municipi i els béns que posseïa. També acull una part de l’arxiu municipal de Castellfollit del Boix de finals del segle XIX i del segle XX.

L’Arxiu Comarcal del Bages es va crear a partir de l’any 1995 amb la documentació i el fons que custodiava l’anterior Arxiu Històric de la Ciutat de Manresa, de titularitat municipal. L’any 1999 es va inaugurar i les seves instal·lacions es troben a l’edifici de l’Antic Col·legi de Sant Ignasi de Manresa, on també s’hi troben les instal·lacions del Museu Comarcal de Manresa i l’Oficina de Turisme. L’arxiu alberga tant documentació pública com privada i també compta amb una hemeroteca de publicacions periòdiques de la comarca i una biblioteca auxiliar de temàtica històrica.  L’edifici de l’Antic Col·legi de Sant Ignasi fou construït al segle XVIII al voltant d’un claustre neoclàssic. L’espai on es troba l’arxiu fou construït a la segona meitat del segle XIX.