Fons de materials arqueològics de Vilanova del Camí dipositats al Museu de la Pell d'Igualada
Vilanova del Camí

Anoia
    Carrer del Dr. Joan Mercader s/n. 08700. Igualada

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Restringit
    Científic
    Ajuntament d'Igualada i Generalitat de Catalunya
    Miquel Gea Bullich

El Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia custodia un important fons de material arqueològic i paleontològic recuperat a diversos jaciments ubicats dins el terme municipal de Vilanova del Camí.
    Una part important del material dipositat prové del jaciment conegut com a "El Vilar del Met". D'aquest jaciment es conserva un important fons que conté objectes de ferro, restes humanes, restes de fauna, elements de pedra treballada i ceràmica d'època ibèrica i romana.
    La resta de material arqueològic, en molta menor mesura, prové del jaciment conegut com "Les Perellades", del jaciment "Prop de Can Bernades" i d'un únic fragment de material provinent dels voltants de "Can Titó", jaciment del qual hi ha material conservat però se'n desconeix la seva ubicació, si bé pel topònim és obvi que s'ha de situar aprop de la masia homònima.
    A nivell paleontològic hi ha un nombre important d'elements entrats, especialment fragments de corall colonial brancós (Rhabdophyllia granulosa), recuperats en un punt de la via del ferrocarril que travessa Vilanova del Camí.