Fita tritermenal Calders, Monistrol de Calders i Talamanca
Monistrol de Calders

Moianès
    a l'extrem més occidental del terme municipal, a l'inici del Serrat del Vintró.
    a la zona centre-occidental del límit municipal.

Element arquitectònic
    Modern
    XVI-XVII
    Regular
    la superfície de la pedra està lleugerament erosionada i amb presència de líquens.
    Difícil
    Científic
    diversos ajuntaments.
    Sara Simon Vilardaga

Fita de delimitació dels termes municipals de Calders, Monistrol de Calders i Talamanca; es tracta d'una peça monolítica encastada al terreny natural en el punt d'unió i contacte dels tres termes municipals. El bloc de pedra és de base més o menys rectangular allargada, amb la part superiot acabada en forma tendint a semicircular, tot i que amb parts escapçades, en part resultat d'alguns trencaments produits amb el pas del temps; compta amb detalls incisos a cada costat. A un costat s'identifica el que podria ser un 9 i un 6 o un 9 i una C, i a l'altre costat, poc llegible, semblaria una T.

Autor de les imatges: Gustau Erill Pinyot.

El municipi de Monistrol de Calders es va conformar l'any 1934, concretament el 5 de juliol, com a resultat de la segregació del veí municipi de Calders. Aquesta fita es correspondria a una de les fites antigues de delimitació del terme entre Calders i Talamanca.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.