Fita de terme entre Castellterçol i Granera II Castellterçol

Moianès
La Trona - Còdol del Castellar
A l'extrem oest del terme, entre els turons de la Trona i el còdol del Castellar.

Element arquitectònic
Modern
Popular
XVII
Lleugerament coberta de molsa i líquens.
Administratiu
Virgínia Cepero González

Fita aïllada que delimita els termes municipals de Granera i Castellterçol, situada en una zona boscosa al nord-oest del còdol del Castellar. Es tracta d'un bloc de pedra de planta quadrada, amb la cara superior de forma trapezoïdal i anclat al sòl boscós. Amida uns 60 cm d'alçada per uns 20 cm d'amplada. La cara orientada a tramuntana està gravada amb la representació d'un castell, probable referència al municipi de Castellterçol. Per contra, la cara de migdia presenta l'any 1676 i la representació d'una olla o caldera.

Informacions i fotografies d'Adriana Geladó Prat.

GELADÓ PRAT, A. (2019) Mapa del Patrimoni Cultural de Granera. Diputació de Barcelona-Ajuntament de Granera.