Fita de terme del turó d'en Cuc
Sant Pere de Vilamajor

Vallès Oriental
    Turó d'en Cuc
    Al turó d'en Cuc, a la zona del Serrat Llarg.
    1.270 m

Element arquitectònic
    XVIII-XX
    Com totes les fites, en perill de furt.
    Científic
    Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor
    Virgínia Cepero González

Al turó d'en Cuc es conserva una fita de terme, de pedra, de forma paral·lelepípede, que assenyala la partió entre els termes municipals de Sant Pere de Vilamajor, Cànoves, Tagamanent i Montseny.
    S'hi observa la lletra "V" inscrita, corresponent a Vilamajor.
    A tocar de a fita, hi ha clavada al terra una varilla amb uns ferros, subjectada per una gran pedra de pissarra.

Les fites serveixen per a delimitar un terme o finca o bé per a marcar el recorregut d'una via, camí o carretera. És probable que derivin dels mil·liaris que els romans col·locaven a les seves vies i que mantenen una tradició medieval de separació de propietats i d'àmbits parroquials. La majoria de les fites del terme de Sant Pere de Vilamajor foren ubicades en període modern i contemporani (segles XVIII-XX), potser substituint a d'altres més antigues.