Festa dels patrons: Sant Quirze i Santa Julita Sant Quirze Safaja

Obert
Lúdic
Núria Cabañas

La festa dels patrons de Sant Quirze Safaja, Sant Quirze i Santa Julita, es celebra el 16 de juny. En destaca la missa solemne a l'Església parroquial en honor als patrons del municipi seguida d'un aperitiu amb productes de Sant Quirze Safaja. L'acte continua amb una arrossada popular a la Plaça de l'Església. Durant tota la festivitat es posen a la venda diferents objectes elaborats pel grup de dones de Sant Quirze i els beneficis es destinen a Càrites Castellterçol.

Antigament a la missa d'ofici es cantaven els goigs dels Sants i el dia dels Sants es venerava la relíquia i es feia una petita processó.

Sant Quirze i Santa Julita ha estat sempre venerats a la parròquia del municipi. No obstant, a mitjan segle XVIII el rector Dr. Pere Magnet va voler regularitzar el culte i va deixar per escrit en el segon llibre d'obra el següent: "En lo any 1761 de comú consentiment de la Parròquia se ha erigit e instituhit en aquesta Parrochial Iglésia una administració a glòria y honor dels màrtirs Sant Quirze y Santa Julita, ab dos oficis anuals celebrados el 16 de juny, festa dels gloriosos patrons, y el tercer diumenge de agost".

PLADEVALL, A. (2018): Sant Quirze Safaja. Un poble de frontera. Editat per Ajuntament de Sant Quirze Safaja.