Festa de Santa Bàrbara Sant Julià de Cerdanyola

Simbòlic
Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola
María del Agua Cortés Elía. OPC

El dia 4 de desembre es celebra la festivitat de Santa Bàrbara, patrona dels miners, molt venerada al Berguedà degut a la quantitat de mines que es van explotar des de finals del segle XIX. Molta gent de Sant Julià de Cerdanyola va treballar a les mines del Collet i de Fígols, essent aquesta data festiu al municipi. Per celebrar-ho es fa missa per Santa Bàrbara a l'església Parroquial a les 11 del matí, tot seguit es feia piscolabis i ball de sardanes al local social de l'Ajuntament, i a vegades un ball a la tarda. Els darrers anys, degut a que ja no hi ha mines, la festa ha perdut tradició i només es fa la missa.

DD.AA. (1998) Sant Julià de Cerdanyola. Municipi de sempre. Municipi recuperat. Ajuntament de Sant Julià de Cerdanyola.