Espai Natural de les Rovires
Pallejà

Baix Llobregat
    Entorn a la font de les Rovires.
    A l'extrem septentrional del terme, espai al voltant del camí i la riera de les Rovires.

1.9827652081713
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Es reconeix un manteniment continuat.
    Lúdic/Cultural
    08156A001000590000FB
    Ainhoa Pancorbo Picó

Pallejà té un alt potencial de recursos hídrics, tant per l’aqüífer del riu Llobregat com per les fonts i les rieres que baixen al llarg del pendent que connecta la part alta del municipi amb el Llobregat.

Entre aquestes rieres destaca la riera de les Rovires, l’única del terme municipal que gairebé sempre porta aigua i que no està canalitzada en cap dels seus trams. Neix més amunt d’on hi ha la font del mateix nom, recull les aigües dels torrents Toscos, Bufadors i Fondo, i desemboca al riu Llobregat. L'espai forestal que envolta la riera de les Rovires i que ocupa la seva conca, es coneix també com a Bosc de les Rovires. La presència d’aquest curs d’aigua, permet la coexistència de vàries comunitats vegetals i afavoreix l’existència d’una biodiversitat de fauna important.

La Font de les Rovires és un espai visitat i estimat pels pallejanencs i pallejanenques. La seva cascada i el bosc d’alzines que l’envolta, el converteixen en un espai singular i d’alt valor natural per al municipi.

En una superfície relativament reduïda hi conviuen espècies vegetals de ribera, tals com pollancres, falgueres, artítjols o cua de cavall, amb alzines i roures. Fora de l’entorn immediat de la riera, les zones forestals estan dominades per les pinedes de pi blanc, conformant les típiques comunitats vegetals mediterrànies.