Escut del carrer Nou, 10

Any
    Es desconeix
    Dolent
    El marc de l'escut està en perfecte estat, amb tot relleu interior està totalment perdut.
    BCIN
    National Monument Record
    Commemoratiu
    BCIN. Decret 571/1963 de 14 de març
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPAC núm. 34
    Ornamental
    5278104DG3257N0001UO
    Jordi Petit Gil

L'element més remarcable es troba en l'edifici que dona al carrer Santa Anna és una finestra amb arc conopial i un rosetó. Hi ha també un escudet molt deteriorat i dos balcons amb ferro forjat datats el 1657.

L'edifici està aixecat de nou basant-se amb el que hi havia abans i del qual s'han aprofitat elements arquitectònics com per exemple aquesta llinda on surt aquest escut.

Tant l'edifici de l'ajuntament com el portal Nou consten construïts des del 1572 encara que es desconeix la seva data exacte, però tot sembla indicar que va ser durant el segle XVI formant part de les remodelacions que va realitzar Lluís I i el seu fill Guillem Ramon II.

- SURINYACH I PLA, Miquel. (1994). Pla especial de protecció del centre històric i dels elements d'interès del terme municipal de Centelles. Centelles. - PLADEVALL, Antoni (1987). Centelles. Aproximació a la seva història. Ajuntament de Vic. - PLADEVALL, Antoni (1981). Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Osona. Fundació Enciclopèdia Catalana. - Fitxa de Patrimoni Arqueològic i Arquitectònic de Centelles. Servei d'Arqueologia i Paleontologia de Catalunya.