Escultura Homenatge als picapedrers de Castellgalí
Castellgalí

Bages
    Nucli. Ajuntament de Castellgalí, Av. Montserrat s/n.
    Es troba a l'interior de l'Ajuntament.

Patrimoni moble
    Objecte
    XX
    Any
    1994
    Coxita Gómez- Bori
    Simbòlic
    Ajuntament de Castellgalí, Av. Montserrat s/n. 08297 CASTELLGALÍ
    Cortés Elía, Maria del Agua

Escultura de bronze sobre peu de fusta. Representa un picapedrer que està dempeus picant un bloc de pedra vertical amb un martell i una escarpa. Al peu hi ha una placa amb una inscripció: Homenatge als picapedrers de la població. Donació de Conxita Gómez Bori a l'Excm. Ajuntament de Castellgalí. Agost 1994.

Conxita Gómez "Bori" es nascuda a Barcelona, filla d'un escultor i fonedor artístic. Fa 38 anys que té casa a Castellgalí i que està vinculada al poble. És membre fundador de l'Associació d'Escultors de Catalunya i ha realitzat moltes exposicions individuals i col·lectives. Té un estil clàssic caracteritzat pel realisme ja que s'inspira en el món que l'envolta. Ha fet des de petites maternitats fins a grans escultures i monuments, com el de l'Onze de Setembre a Sant Just Desvern, el dedicat a la Mare a Sant Vicenç de Castellet. També va fer la part escultòrica de la reforma de l'església de Sant Miquel de Castellgalí on destaca el timpà de la porta i quatre relleus en bronze i els agafadors de les noves portes del cancell l'any 1997. També va fer les imatges de Sant Honest i Sant Repel·lió de la plaça i la de Santa Margarida de l'ermita. El motlle del timpà ho va fer en guix Joan Giralt i després amb pedra artificial. Els agafadors representen quatre sants de tradició a Castellgalí: Sant Honest, Sant Repel·lió, Sant Miquel i Santa Margarida. Un cop fets en fang es van fer motlles de silicona i s'han fos en bronze. La seva obra es troba repartida en diverses col·leccions particulars d'Alemanya, Andorra, Aràbia Saudita, Estats Units, Espanya i Japó. Treballa principalment fang i bronze. Aquesta escultura és un homenatge als picapedrers de Castellgalí, ofici molt important al municipi degut a l'activitat d'extracció de pedra.