Escultura Homenatge a García Lorca

Ornamental
    Ajuntament de Montornès Av. Llibertat, 2, 08170 - Montornès del Vallès
    KuanUm - Juana María Huélamo Gabaldón. / Ajuntament de Montornès del Vallès

Escultura situada al barri de Montornès Nord, a la plaça que porta el nom del poeta andalús, Federico García Lorca. Es tracta d'un bloc de pedra de riu que descansa sobre una base quadrada enlairada mitjançant quatre columnetes als extrems. A la peanya es llegeix, a cada un dels costats "FEDERICO / GARCÍA / LORCA / 1898 - 1936".

L'any 1998 durant la celebració de la festa major d'hivern de Sant Sadurní, Montornès del Vallès va retre homenatge a Federico García Lorca, amb motiu de la commemoració del centenari del seu naixement. L'escultura, creació de l'artista local Jordi Camprubí, recorda l'efemèride i la figura de l'escriptor de la Generació del 27. Jordi Camprubí, nascut a Barcelona l'any 1962, va estudiar a l'Escola Massana. Ceramista, escultor i dibuixant, té el taller a Martorelles i va estar molt vinculat a Montornès com a professor del Casal de Cultura i com a dinamitzador de diversos projectes artístics.

ALCAIDE, M.; GENÉ, M. ; GUANYABENS, N. (2009). Montornès a la vista. Elements per a la descoberta del patrimoni cultural i natural de Montornès del Vallès. Ajuntament de de Montornès del Vallès.