Escultura "Guardiola de sang"
Sant Sadurní d'Anoia

    Alt Penedès
    c. de Gelida, 40-42.
    166

    Coordenades:

    41.42882
    1.78848
    398772
    4587070
    Número de fitxa
    08240 - 192
    Patrimoni moble
    Tipologia
    Element urbà
    Contemporani
    Abstracció
    Segle
    XXI
    Any
    2017
    Emma Regada
    Estat de conservació
    Regular
    Es veuen indicis de vandalisme i el deteriorament de la pintura.
    Protecció
    Inexistent
    Inexistent
    Accés
    Fàcil
    Simbòlic
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia (Plaça de l'Ajuntament, 1 08770, Barcelona)
    Autoria de la fitxa
    Josep Anton Pérez Arriaga (TRÍADE serveis Culturals)

    L’escultura al·legòrica, té una mida de 2 m. d’alçada i està realitzada amb pedra i acer patinable.

    Representa un recipient en forma de “V” de formes sinuosa. La part interior està buida, exceptuant la part inferior, plena i de color vermell, representant la sang. Una peça rodona i blanca travessa un dels laterals metàl·lics del recipient, com si es tractés d’una moneda que entra a la guardiola.

    Segons l’artista, l’objectiu de l’escultura, és conscienciar a la població de la importància de fer-se donant, per així anar omplint aquesta “guardiola de sang”.

    L’escultura "Guardiola de sang" és una commemoració als donants de sang de la vila de Sant Sadurní d’Anoia. L’element, situat davant del CAP de Sant Sadurní, va ser inaugurat el 29 de juliol de 2017.

    PUIG, Cristina A. (2023). Fons d’Art Municipal. Publicacions de l’Arxiu Municipal. Ajuntament de Sant Sadurní.