Escultura en record de l'Ermità de Samalús
Cànoves i Samalús

Vallès Oriental
    Samalús
    Al costat de l'església de Sant Andreu de Samalús

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    Enric M. Gelpí
    Científic
    Ajuntament de Cànoves i Samalús
    Marc Guàrdia i Llorens

Estructura de fibra de vidre, de color negre, plena d'imatges al·legòriques referents a la vida de Mossèn Ramon Garriga, anomenat l'Ermità de Samalús. En la cara principal del plafó s'hi pot veure la cara de Mossèn Garriga acompanyada dels elements naturals més significatius que l'identificaren. Al costat de l'escultura hi ha un monòlit amb un poema inscrit de Mn. Ramon Garriga dedicat a Samalús.

Restaurada recentment (2013) per l'artista i escultora Elena Font.

Aquesta escultura estava pensada per anar al costat de l'església de Sant Andreu, tot i que la manca d'acord va portar a instal·lar-la al camp de futbol de Samalús, on passava força desapercebuda. L'any 2013, s'ha restaurat, i s'ha aprofitat l'avinentesa per posar-la a l'indret on es tenia pensat de col·locar-la en origen. Es reinaugurà en la festa del patró Sant Andreu, el 30 de novembre de 2013.