Escultura de la Plaça del Vi Martorell

Ornamental
Ajuntament de Martorell. Plaça de la Vila, 46. 08760 Martorell
Dídac Pàmies Gual

Monument al·legòric en homenatge a l'activitat vitivinícola desenvolupada tradicionalment al municipi de Martorell, que fou un dels motors econòmics juntament amb l'activitat industrial menestral i manufacturera. El conjunt escultòric està situat al centre de la rotonda ubicada a la cruïlla entre la carretera de Piera, Rambla de les Bòbiles, carrer del Pintor Fortuny, carrer del Dr. Lluís Gaya, Avinguda dels Germans Martí i l'Avinguda de Francesc Massana. Està formada per dos pilars metàl·lics que subjecten set bótes de fusta de diversa capacitat d'emmagatzematge, ubicades a diferent alçada. El conjunt escultòric està complementat amb dues premses i la plantació de diferents ceps.

L'escultura va ser realitzada entre els anys 1997 i 1999, dins el marc de les obres del Pla parcial d'Ordenació Urbana del Sector d'Urbanització Prioritària P-1 "Carretera de Piera", promogut pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.

Modificació del Pla parcial del sector d'urbanització prioritària Carretera de Piera a Martorell.